Uruchomiony został specjalny numer telefonu: 603 489 205
(opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora), pod którym trzy razy w tygodniu pracownik Centrum udziela porad cyfrowych.
Dyżury:
poniedziałek-środa, godz. 10.00-14.00
Wsparcie obejmuje rozwiązywanie problemów z:
- komputerem,
- tabletem,
- telefonem (SMARTFONEM),
- aparatem fotograficznym.
Konsultanci udzielają m.in. porad jak:
- wysłać e-maila,
- zgrać zdjęcia z telefonu,
- pobrać z Internetu aplikacje i programy (komunikatory) umożliwiające bezpłatne rozmowy i wideorozmowy,
założyć konto na Facebooku i innych portalach społecznościowych, - dotrzeć do bezpłatnych materiałów do samodzielnej nauki nowych technologii bez wychodzenia z domu,
wyszukać w Internecie strony, które oferują aktywne i ciekawe propozycje spędzenia czasu (dopasowane do preferencji i zainteresowań osoby dzwoniącej), - inne - ograniczone do tych, które nie wymagają udzielania danych wrażliwych, takich jak: haseł dostępu do kont, nazwiska, numeru PESEL itp.
Na konsultacje nie obowiązują zapisy. Konsultacja jest doraźnym (najczęściej jednorazowym) wsparciem i nie stanowi elementu kursu ani innej formy cyklicznej nauki w zakresie nowych technologii. Czas konsultacji jest dostosowywany do konkretnego zagadnienia i potrzeby, jednak w założeniu pracownik będzie mógł udzielić osobom dzwoniącym minimum trzech porad w ciągu godziny.